Sneak preview afstudeer project: identiteit voor Tou
(Nog niet af) Vind mij leuk en ik zal zeggen wie je bent. Concept: We leven in een maatschappij waar data het nieuwe goud is. Data gebruiken we om ons leven makkelijker te maken. Maar wat we niet weten is dat elke klik een betekenis heeft. We stellen de verkeerde vraag; het gaat er niet om of je wat te verbergen hebt, maar wat andere met de gegevens kunnen doen. Omdat we het niet zien en voelen wat elke klik betekend.. Staat het ver van ons af. Een interventie campagne voor de gevaren te tonen die het datatijdperk met zich mee kan brengen. Doormiddel van: Tou een popup store dat groots aangekondigd word die alleen te bezoeken is als je via de app aanmeldt. Een alles-in-een-app die kan worden gedownload voor het gebruik op mobiele telefoons. Deze app zal bekend staan bij het publiek als extra service van de winkel en het vormen van een community met instagram feeling. Maar er zit een addertje onder het gras. De winkel bestaat niet echt en is gebaseerd op een “social credit systeem”. kortom geef jij niet je gehele privacy dan mag je niet naar binnen identiteit ontwerpen en beleving om heen ontwerpen.